neděle 12. srpna 2012

Recept: Kuře se sójovou omáčkou a brokolicí

Už dlooouho jsem Vám nedala příležitost potěšit své chuťové buňky à la Juno, ale dnes jsem měla tu čest vařit oběd a tak jsem se rozhodla podělit se s Vámi o recept na naprosto boží sójové kuře podle časopisu Albert.


Na 4 porce potřebujete:

sůl
slunečnicový olej na smažení, trochu olivového oleje
3-4 kuřecí prsa
80 ml sójové omáčky
40 g cukru – asi 2 lžíce (třtinový nebo krystal)
3 nasekané jarní cibulky
trochu zázvoru pokrájeného na malinké nudličky - zázvor já nerada, takže to dělám bez něj
200 g mražené brokolice
vařenou rýži jako přílohu

Pánev s nepřilnavým povrchem rozpalte na velkém plameni. Přidejte olej a po chvíli i kuře (opláchnuté, osušené, lehce naklepané a osolené :)). Z každé strany jej opečte dozlatova, přilijte sójovou omáčku a pod pokličkou nechte probublávat, dokud kuře nebude hotové. Poté jej vyjměte z pánve a dejte stranou (pozor aby nevychladlo). Do pánve s omáčkou vsypte cukr a nechte jej rozpustit, poté vsypte jarní cibulku a zázvor a nechte dvě až tři minuty zhoustnout ("omáčka" je hotová, až jarní cibulka nebude po ochutnání křupat mezi zubama, ale bude hezky chcíplá :)). Brokolici krátce povařte v osolené vodě (asi 8 min). Kuře podávejte s rýží, přelité sójovou omáčkou a s brokolicí jako oblohou.

Vřele doporučuju si rýži uvařit s předstihem, ať na ni nemusíte půl hodiny čekat jako já. Jarní cibulky si tam dejte moooc a omáčkou si bohatě polijte rýži. 


Mňam.

Vyfotila bych Vám to líp, ale hladový otec na mě od stolu hulákal "nefoť to a pojď jíst!" (ve snaze hrát si na slušnou domácnost a začínat jíst společně), takže snad příště.

Juno

1 komentář:

Eliška řekl(a)...

Kdybych měla ráda kuře, tak si to určitě udělám :D